Alla inlägg den 29 januari 2011

Av johannajo - 29 januari 2011 13:43

Jaha, ännu en vecka som "sprang" förbi. Vet inte vart tiden tar vägen. Men när man är jobbet så går det inte så fort.....fortare när man är ledig givetvis!

I onsdags så var jag med Mozart hos veterinären för att kolla upp hans öron. Han gillade inte när det kom in en irländsk setter i vätnrummet. Han skällde och var så stor och tuff mot den, undra om det var p g a "färgen" ;-) Tillslut fick jag tyst på honom iallafall. Det visade sig att han hade inflammerade öron och då skulle de hjälpa till att rengöra dem och sedan droppa i medicin. Det blev tre personer som gjorde detta plus en munkorg! Han gav sig ju inte heller förrän han var helt slut, vi gav inte upp!

Men han var verkligen jätteduktig eftersom, men jag undrar hur han kommer möta dem som jobbar där nästa gång vi ska dit och han ska få sprutan?

Troligen inte lika glad och nyfiken!

Så nu får han kortison i 7 dagar till sedan är det bara vanlig öronrens som gäller så det var ju skönt!

Men, men är det något konstigt med doften!?!?

Atlas är som om vi har en löptik hos oss numera! Fattar ingenting. Han är helt galen på Mozart och beter sig som en "typ". ;-) Sätta på, uppvaktar och Mozart tror bara det är lek! Men vi kör som vanligt ihop med dem bara och snart ska väl förhoppningsvis lukten försvinna......vet inte vad som hänt med Atlas. Han kanske behöver ett fruntimmer!!!!???

Sedan på allt detta så började jag rensa ut på övervåningen och tog isär Mika och Karins soffa och ville ha ut den. Så den blev i fyra delar och sedan fick Kalle köra den och en del böcker till soptippen. Sedan pratade jag med min lillebror och han sa att han kunde måla väggarna däruppe åt oss. Ja det blir ju bra tyckte jag. Vi slipade lite och sedan målade vi med vit färg, enkelt och bra! Så Mika började och sedan fick jag ta över dagen efter. Men det blev bra tycker jag iallafall. Nu idag ska Kalle måla i trappan för väggarna där är i Mocca och nere i trappan har vi ju tapetserat med grått. Passar inte alls ihop. Så nu blir det vitt i trappan. Sedan när jag kommer hem idag ska jag möblera däruppe, och få någon ordning på att. Det är inte det lättaste att möblera i ett allrum. Men vi kommer nog på någon bra lösning på att.

Imorgon är det en stor dag och jag ska fira lite iallafall till fikat! Jag har varit rökfri i 1 år!!!! Tänk att tiden har gått så fort. Men det är underbart och skönt att slippa det. Ett besvär och en äcklig stank är vad det är!

Andningen är bättre och man har ett annat flås mot vad man hade innan. Så märker skillnad på det också.

Nähä, nu ska jag återgå till arbetet. Det har ju inte hänt så mycket just ännu då ju.....Återkommer! KRAMISAR!

Presentation


HEJSAN!
MITT NAMN ÄR JOHANNA,BOR I ALVESTA MED MAN, TVÅ SÖNER OCH VÅRA TVÅ GORDON SETTRAR. HÄR KAN DU LÄSA OM ALLT MELLAN HIMMEL OCH JORD SOM HÄNDER OSS!!

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards