Direktlänk till inlägg 23 januari 2011

Helg

Av johannajo - 23 januari 2011 10:13

Jaha då var det söndag igen. Helgen går för fort tycker jag. Igår hade vi kalas för Alexander som fyllde 12 den 10 januari. Morgonen börjar inte bra. Jag skulle baka moccabitar och den såg fin ut i ugnen och plötsligt så blev den lite bränd upp på. Tänkte att då måste jag ta ut den.

Sedan gjorde jag en glasyr till den och hällde den på. Märkte att halva kakan var så mjuk att den gick igenom......f***n...misslyckad.....

Ut med den för att få den att stelna åtminstone. Funderade att jag får nog åka och köpa nytt och göra en tårta istället.

Blev chokladbotten, grädde, bananer, marängbotten. Sedan slängde jag ihop grädden och började med tårtan. Märker att när jag lagt ut grädden längst upp så hade jag glömt marängen. f***n igen!

Tillslut fick jag dit den också och det blev gott. Alla åt mer av tårtan än av moccabitarna. Men den blev mer som kladdkaka. Men Alle var nöjd med sina presenter. Sedan fick han ju Dance Central till Kinect så det kördes hela kvällen. Var jättekul!

Själv har jag träningsvärk idag igen. Så det är bra träning att göra de olika momenten på spelet. Så nu har jag också fått speldjävulen i mig! ;-) Denna är bättre än att bara sitta stilla framför datorn.

Så nu blir det dans varje dag!

Idag ska vi åka och titta på ett helt nybyggt hus i Tävelsås. Ska bli intressant att se det.

Jonte skulle väl ut till en kompis och leka så vi åker själva till Tävelsås. Då är det ju lättare med att titta.

Min kompis Ammi har nu äntligen fått flytta in i sitt nybyggda hus. De skulle flyttat in den 16 dec men det blev lite försenat. Vi var där och kollade på huset innan de flyttade in. Det är verkligen jättefint!

Ikväll ska Kalle börja jobba igen natt. Han ska prova och se hur det går för hans knä är ömt och värker ännu. Men nätterna är inte så jobbiga och tunga som dagarna kan vara. Så förhoppningsvis går det nog bra.

Nu jobbar jag Måndag och Tisdag och sedan är jag ledig onsdag och torsdag igen. Då ska jag troligen beställa tid till Mozart och kolla upp hans öron. Sedan tänkte jag hälsa på min far och titta runt lite i Alvesta. Tänkte besöka bokhandeln där.

Så det var mina planer några dagar framåt. Inte mycket som händer och på jobbet i Kosta är det helt dött.

Nu ska jag göra lite frukost till oss alla. Ha det!

  

Alexander blåser ut sina ljus. Börjar bli några stycken nu. 12 stycken. Nästa år fyller han tonåring! Vart tar alla år vägen????

 

Vi har ett vedskjul på baksidan och då har vi två hundar som gillar att bära ut dessa och ligga och tugga på dem. Särskilt den ene lille! Men man orkar inte springa ut och efter dem när de hämtar och då får de va. Så vi har några på gräsmattan. Ta och göra iordning det någon dag när man orkar.....

Nähä, nu ska jag äta frukost.   

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av johannajo - 15 september 2012 18:50

Tänka sig att man inte har skrivit något sedan mars månad. Snacka om att man har haft mycket annat att göra tydligen. Men man får väl försöka lite bättre nu då när det är parning på gång mellan Atlas och Svea. Ska ske i december detta år: 2012. Väldi...

Av johannajo - 10 mars 2012 18:40

Ja då var helgen här och lite tomt är det allt när båda barnen har åkt till:   För att åka lite....   slalom i de lite högre backarna än vad de gjort här hemma. Då har vi varit i Hanaslöv och de har fått testa på att för första gången någon...

Av johannajo - 6 mars 2012 18:55

Nu har jag nog inte varit här och skrivit på hur länge som helst. Vet inte vart tiden tar vägen alltså. Julen kom och gick likaså nya året. Nu är våren på ingång och det är skönt faktiskt. Denna vår blir det pyssel i vår vackra trädgård som för tillf...

Av johannajo - 15 januari 2012 11:55

Då var ännu ett år över och början på ett nytt. Mycket har hänt under detta år som varit. I somras flyttade vi till Alvesta och barnen började i en ny skola. Det gick bra och vänner har de hittat och det var det som var skönast. Att de trivs och hitt...

Av johannajo - 2 november 2011 21:16

Ibland har man tid att vara ute på nätet och verkligen surfa runt. Idag hittade jag bilder som fick mig att minnas "Vår" VIVALDI. Att ha minnen kan ibland vara underbart men även då väldigt sorgset. Detta är till minne av Kalles första Gordon sette...

Presentation


HEJSAN!
MITT NAMN ÄR JOHANNA,BOR I ALVESTA MED MAN, TVÅ SÖNER OCH VÅRA TVÅ GORDON SETTRAR. HÄR KAN DU LÄSA OM ALLT MELLAN HIMMEL OCH JORD SOM HÄNDER OSS!!

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards