Alla inlägg den 2 juni 2011

Av johannajo - 2 juni 2011 23:22

Idag var det skönt att stiga upp utan att klockan ringer innan. Jag var trött efter en halv vecka på jobbet. Men så är det när det är mycket nytt och många kunder att besöka. Men kul!

Idag bestämde jag mig för att åka till Kosta för att se om mina "babbelkompisar" jobbade idag. Det gjorde de och då spenderade jag tre timmar med att dricka kaffe och prata bort dessa timmar, alltså ingen shopping!!! Hör och häpna, men men! Ullared tog en hel del av mina pengar så jag har handlat färdigt för egen del. Nu blir det bara grejer till nya huset....

Tisdagen den 28 juni kommer huset till Alvesta vid tio tiden. Ska bli såå spännande att vara där och få se vårat hus resas upp! Ska ta såå mycket bilder och lägga upp här och spara på usb minne för kraschar datorn igen så kan man förlora rubbet ju. Så tråkigt! Sedan kommer vi att Flytta till Alvesta i vecka 29. Den helgen innan där åker ju barnen till Finland och då kan vi göra så mycket som möjligt där och behöver bara tänka på de "fyrbenta". Men då får barnen riktig semester stället för att hålla på och flytta. Inte roligt med lådor och upppackning, utan blir väl kul när det är klart när de kommer tillbaka.

Tiden springer verkligen iväg och några utställningar har det inte heller blivit för hundarna. Hade inte hunnit anmäla och blivit för mycket just nu. Har förmodligen redan en hel del att tänka på. Några rosetter mer eller mindre vem bryr sig. Jo, det gör man ju!!!! Alltid kul när det går bra eller bara att de sköter sig och inga konstigheter uppstår. Så ska anmäla hundarna till Borås iallafall. För det blir lite i en period som det inte händer så mycket annat och vi är båda lediga då också. Sedan har vi ju några utställningar till så vi hinner nog med några till innan hösten är tillbaka igen. Nu kan man ju åka på dem och inte känna att man ska jobba den andra helgen, för alla helger är ju ledigt för mig numera. Så skönt att slippa jobba helger. Mer fritid och en annan är inte van så jag vet inte vad jag ska göra med min tid. Idag plockade jag hundskit, trevligt!!! ;-)) hängde och tvättade en hel del kläder och packade fyra lådor. Fixade fler lådor så jag kan packa lite imorgon också och sedan ska jag hitta på något med barnen, vet bara inte riktigt vad vi ska hitta på?!?

Får väl fundera tills imorgon och se om vi ser vårans grannes nya familjemedlem, en boxer. Hämtade denna lilla 8 veckors gamla idag. Tror inte Atlas och Mozart kommer att gilla den på andra sidan om staketet....måste ju vaktas så, reviret från denna sida....konstigt och sedan när man är på tomten då är det inget lustigt men står folk på andra sidan om staketet då måste det skällas och levas rövare....fattar inte deras instinkter alltid!? Men men det är inte så lätt att få bort det. Har sagt till så många gånger men det blir inte bättre. Förutom om man lockar med öl då går det hem direkt...... ;-))))) Undra om hundarna har något finskt påbrå???????Korv gillar de....Undrar om de gillar att basta? Får väl testa det sedan i det nya huset.......hehehe.....

Tokiga monster vi har men vi älskar dem ändå!!!! ;-)))

Presentation


HEJSAN!
MITT NAMN ÄR JOHANNA,BOR I ALVESTA MED MAN, TVÅ SÖNER OCH VÅRA TVÅ GORDON SETTRAR. HÄR KAN DU LÄSA OM ALLT MELLAN HIMMEL OCH JORD SOM HÄNDER OSS!!

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Senaste inläggen

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards