Direktlänk till inlägg 14 april 2011

Jobb och jobb...

Av johannajo - 14 april 2011 19:26

Jaha, denna vecka har varit fullt av anställningsintervjuer, träning, träningsvärk och jobbande. I Tisdags var jag på en intervju som Butikskonsulent i Växjö och sedan i Onsdags var jag på en annan som Säljare av Brand och Industriskydd. Den med brand var min andra intervju hos dem och det var kul att man kom vidare. Sedan detta i Tisdags var också kul och det kändes bra. Så idag ringde mannen och pratade med min chef och sedan kanske tre minuter så hade han hört av sig till min telefon och jag ringde givetvis upp direkt. Jag fick jobbet!

En smärre chock! Trodde inte att det skulle gå så fort ändå.

Sedan vet jag inte vad de andra säger än så länge. Om man får båda hur ska man göra då?? Jag får lite att tänka på.

Men det är kul att jag blev erbjuden ett och att det gick så fort. Jag skickade in ansökan och en vecka senare ringer de. Otroligt!

Nu håller vi på med badrummet hemma också. Det står en avfuktare där inne nu då, så jag vet inte riktigt hur länge den ska stå där men man vill ju gärna att det ska bli ett användbart badrum snarast!

Vårt eget hus är på gång. Nu är träden borta från tomten och mamma och Lasse har ved för ännu en vinter.

I förra veckan åkte jag och Kalle efter vi varit hos banken i Alvesta till Östra lugnet i Växjö för att Kalle ville visa mig ett hus där. Samma modell som vi valt. Kalmar.

Vi hade sådan tur med att de var där och skulle mäta husets isolering och sådant så vi fick komma in och se huset. Planlösningen nere var som vi tänkt oss och vi skulle då ha en bastu istället för klädkammare. Men vad häftigt det var att se huset mera live än någonsin. Nu fick man en ännu bättre bild av hur det kommer att bli i vårt nya hus.

Så vi är på väg!

Nu på söndag ska vi till Moheda också på utställning och John John Johnson dömer rasen. Ska bli spännande vad han tycker om Mozart. Kalle har fått bada dem bägge idag så jag kan trimma färdigt Mozarts tassar för de var smutsiga och det vill jag inte ta med saxen.

Men så är det denna vecka, fullt ös medvetslös!

Imorgon ska jag till Älmhult på intervju och det ska bli spännande.


 
 
Tanja

Tanja

16 april 2011 16:34

Måste börja med att gratulera till jobbet.
Du har tidigare berättat att ni skulle ha bastu i huset vilket gjorde mig lite smått avundsjuk :-) men att du då skulle få avstå från klädkammare trodde jag ju aldrig. Du är ju tjej och är det inte det som är lika viktigt att ha som t ex kök och badrum :-)
Lycka till på utställningen. John-John är kanon :-)
Kram

http://www.kezodouglas.se

 
Ingen bild

Johanna

20 april 2011 22:45

Blir två extra klädkammare uppe!! ;-)) John-John är bra och det gick ju bra med Mozart också. Men bastun skulle jag inte kunna avstå denna gång....aldrig!!!!! Kläderna kan jag få plats med ändå, Kalle får väl bara skaffa sig mindre kläder...hehehe....
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av johannajo - 15 september 2012 18:50

Tänka sig att man inte har skrivit något sedan mars månad. Snacka om att man har haft mycket annat att göra tydligen. Men man får väl försöka lite bättre nu då när det är parning på gång mellan Atlas och Svea. Ska ske i december detta år: 2012. Väldi...

Av johannajo - 10 mars 2012 18:40

Ja då var helgen här och lite tomt är det allt när båda barnen har åkt till:   För att åka lite....   slalom i de lite högre backarna än vad de gjort här hemma. Då har vi varit i Hanaslöv och de har fått testa på att för första gången någon...

Av johannajo - 6 mars 2012 18:55

Nu har jag nog inte varit här och skrivit på hur länge som helst. Vet inte vart tiden tar vägen alltså. Julen kom och gick likaså nya året. Nu är våren på ingång och det är skönt faktiskt. Denna vår blir det pyssel i vår vackra trädgård som för tillf...

Av johannajo - 15 januari 2012 11:55

Då var ännu ett år över och början på ett nytt. Mycket har hänt under detta år som varit. I somras flyttade vi till Alvesta och barnen började i en ny skola. Det gick bra och vänner har de hittat och det var det som var skönast. Att de trivs och hitt...

Av johannajo - 2 november 2011 21:16

Ibland har man tid att vara ute på nätet och verkligen surfa runt. Idag hittade jag bilder som fick mig att minnas "Vår" VIVALDI. Att ha minnen kan ibland vara underbart men även då väldigt sorgset. Detta är till minne av Kalles första Gordon sette...

Presentation


HEJSAN!
MITT NAMN ÄR JOHANNA,BOR I ALVESTA MED MAN, TVÅ SÖNER OCH VÅRA TVÅ GORDON SETTRAR. HÄR KAN DU LÄSA OM ALLT MELLAN HIMMEL OCH JORD SOM HÄNDER OSS!!

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards