Direktlänk till inlägg 7 april 2011

Trimma och vaccin

Av johannajo - 7 april 2011 21:47

Idag tog jag det ganska lugnt för Margret skulle komma efter lunch och vi skulle trimma Mozart ordentligt. Han hade sina ideér om att helst inte stå kvar på bordet men det gick tillslut så. Jag har några rivsår efter denna trimning. Men så är det när han inte varit på bordet innan. Jag fick även låna kvar bord och underullskrapan så jag kan gå igenom Mozarts päls lite då och då. Sedan ska vi träna att stå på trimbordet också lite då och då så det inte ska vara så jobbigt nästa gång han ska ta stå där ett tag.

Men vilken skillnad.....

Afghan....?? Nej här kommer Gordon settern Mozart!!!!!

Det blev en annan liten buse än vad som var innan halva pälsen försvann.. ;-))

Tackar så jättemycket Margret för en mycket lyckad trimning och han blev jättefin. T. om. Kalle tyckte om att, men han var tveksam först..... :-))

Sedan efter jag hämtat ungar och lämnat ungar så åkte jag in till veterinären med både Atlas och Mozart. Atlas skulle ha påfyllnad av sitt vaccin för rabies så att vi kan åka utomlands igen. Sedan ordnade vi även så att han fick ett chip. Han har ju alltid varit tatuerad men p g a nya bestämmelser så satte vi ett sådant i nacken också. Vi vet ju att det blir några utomlands resor med Atlas och nu när Mozart också kan följa med så blir det ett par sådana som vi åker på. Vi behöver ett Cacib till sedan har vi en champion här hemma. :-))

Mozart fick sitt 1-års vaccin också så är han färdig också. Sedan skrev de i hans resultat om antikroppar mot rabies så nu är det också klart. Nu är det bara att fortsätta träna på utställningar och sedan utlandet nästa......

Nästa två utställningar blir den 17:e och den 22:e med bara Mozart. Ska bli roligt att komma ut igen....

Nähä, nu känner jag i min rygg att jag behöver sitta stilla en stund. Kort på Mozart nytrimmad kommer så fort det går...


 
 
Ingen bild

Helena

8 april 2011 05:38

Ser med spänning fram emot bilderna :-))
Hans pappa är ju en riktigt pärla:-)

 
Ingen bild

Johanna

8 april 2011 08:34

Jag ser också fram emot bilderna! Se om Kalle kan ta sig lite tid, det går ju aldrig när en annan vill ta bilder. ;-) Hrm!! Men i helgen eller redan idag när jag kommer från jobbet. Då ska vi föreviga hans nya "stil". Fick ju även låna trimbord och underullsskrapan bara för att köra med den någon gång då och då. Hjälpa till lite iallafall. Nähe nu måste jag göra mig färdig för jobbet. Ha det bra och vi ses sen i Moheda. Skulle du ställa båda dagarna eller bara en?
Kramar

 
Ingen bild

Helena

8 april 2011 19:02

Det blir bara långfredagen. Jag har ju kurs på söndagarna framöver, så jag måste ju sålla lite bland utställningarna tyvärr. Men några ska det bli :-)

 
Tanja

Tanja

12 april 2011 01:07

Måste erkänna att jag kommer att sakna er lilla Afgan :-( Tur att personligheten inte sitter i pälsen :-)
Kramar

http://www.kezodouglas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av johannajo - 15 september 2012 18:50

Tänka sig att man inte har skrivit något sedan mars månad. Snacka om att man har haft mycket annat att göra tydligen. Men man får väl försöka lite bättre nu då när det är parning på gång mellan Atlas och Svea. Ska ske i december detta år: 2012. Väldi...

Av johannajo - 10 mars 2012 18:40

Ja då var helgen här och lite tomt är det allt när båda barnen har åkt till:   För att åka lite....   slalom i de lite högre backarna än vad de gjort här hemma. Då har vi varit i Hanaslöv och de har fått testa på att för första gången någon...

Av johannajo - 6 mars 2012 18:55

Nu har jag nog inte varit här och skrivit på hur länge som helst. Vet inte vart tiden tar vägen alltså. Julen kom och gick likaså nya året. Nu är våren på ingång och det är skönt faktiskt. Denna vår blir det pyssel i vår vackra trädgård som för tillf...

Av johannajo - 15 januari 2012 11:55

Då var ännu ett år över och början på ett nytt. Mycket har hänt under detta år som varit. I somras flyttade vi till Alvesta och barnen började i en ny skola. Det gick bra och vänner har de hittat och det var det som var skönast. Att de trivs och hitt...

Av johannajo - 2 november 2011 21:16

Ibland har man tid att vara ute på nätet och verkligen surfa runt. Idag hittade jag bilder som fick mig att minnas "Vår" VIVALDI. Att ha minnen kan ibland vara underbart men även då väldigt sorgset. Detta är till minne av Kalles första Gordon sette...

Presentation


HEJSAN!
MITT NAMN ÄR JOHANNA,BOR I ALVESTA MED MAN, TVÅ SÖNER OCH VÅRA TVÅ GORDON SETTRAR. HÄR KAN DU LÄSA OM ALLT MELLAN HIMMEL OCH JORD SOM HÄNDER OSS!!

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards