Direktlänk till inlägg 17 oktober 2010

Härliga söndag

Av johannajo - 17 oktober 2010 21:17

Idag började vi vår morgon med att åka ut i skogen med hundar och Jonathan. Atlas & Mozart älskar att få springa lösa och sträcka på sina lurviga. Jonte han fick också springa och som alltid så hittade han även en sten att klättra upp på. Mozart hör Jonte ropa; Mamma, jag behöver hjälp jag kommer inte ner...

Mozart springer dit och upp på stenen hur lätt som helst och sedan hoppar han bara rätt ut ner från stenen, som om visa Jonte att så här gör man!

Jag trodde att han kommer att få ont av det hoppet, men nej då han bara fortsätter springa...

       

   


Efter turen åkte vi hem och jag gjorde i rodning en ordentlig frukost till oss; kokt ägg, kaviar, mackor, kaffe, pålägg av alla sorter och gott var det. Sedan dök Margret upp efter 11. Hon skulle hjälpa oss med att trimma Mozart på hals och öron. Det blir lättare för mig sedan att jag har en linje att följa sedan. Han var duktig uppe på trimbordet och kunde sitta stilla länge och väl. Tillräckligt länge så han fick en ordentlig trimning. ;-)

        

När vi var färdiga åkte jag sedan till Växjö och trimmade mammas hund; Adina. Denna gång körde jag spm Margret gjorde på Mozart. Adina blev så fin så. Sedan tränade jag att stå fint med henne. Den bästa lösningen på det var att ha något riktigt gott; Falukorv. Tränar man så kommer hon att fixa det. Kanske att vi får ställa henne till våren. Bättre utomhus och sedan en inofficiell utställning till att börja med. Jag tänkte springa med henne också men halsbandet gick sönder helt. Tänkte att jag ska köpa ett bra halsband på Växjös utställning till henne. Ett sådant som Mozart har nu, för den är bra och mjuk runt halsen. Så det var denna söndag det. Nästa söndag jobbar jag och sedan packar jag nog hela kvällen för Måndag den 25 åker jag till London.         

 
 
Tanja

Tanja

17 oktober 2010 22:09

Underbara bilder. Tyvärr får man inte släppa hundarna här ute, så mycket jakt nu. Fast det händer ju ändå att jag "råkar" släppa dom. Annars rymmer dom ändå och får ändå sträcka på benen.
Kramar

http://www.kezodouglas.se

 
Ingen bild

Johanna

18 oktober 2010 08:33

Detta är en bra grusväg som går en bit in i skogen. Sedan frågade jag Kalle innan vi åkte om han trodde att det är några där omkring. För han är ju med i jaktlaget och känner de flesta som jagar. Annars hade jag nog inte åkt själv för det hade jag trott att det var jägare ute. Men det är så lätt att bara släppa dem för vi bor med grannar inpå och då blir det inte så stora ytor som de rör sig även om de där två håller igång varnadra. Det är nog det bästa med att ha flera hundar och det är att de håller varandra i trim.
Kram Johanna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av johannajo - 15 september 2012 18:50

Tänka sig att man inte har skrivit något sedan mars månad. Snacka om att man har haft mycket annat att göra tydligen. Men man får väl försöka lite bättre nu då när det är parning på gång mellan Atlas och Svea. Ska ske i december detta år: 2012. Väldi...

Av johannajo - 10 mars 2012 18:40

Ja då var helgen här och lite tomt är det allt när båda barnen har åkt till:   För att åka lite....   slalom i de lite högre backarna än vad de gjort här hemma. Då har vi varit i Hanaslöv och de har fått testa på att för första gången någon...

Av johannajo - 6 mars 2012 18:55

Nu har jag nog inte varit här och skrivit på hur länge som helst. Vet inte vart tiden tar vägen alltså. Julen kom och gick likaså nya året. Nu är våren på ingång och det är skönt faktiskt. Denna vår blir det pyssel i vår vackra trädgård som för tillf...

Av johannajo - 15 januari 2012 11:55

Då var ännu ett år över och början på ett nytt. Mycket har hänt under detta år som varit. I somras flyttade vi till Alvesta och barnen började i en ny skola. Det gick bra och vänner har de hittat och det var det som var skönast. Att de trivs och hitt...

Av johannajo - 2 november 2011 21:16

Ibland har man tid att vara ute på nätet och verkligen surfa runt. Idag hittade jag bilder som fick mig att minnas "Vår" VIVALDI. Att ha minnen kan ibland vara underbart men även då väldigt sorgset. Detta är till minne av Kalles första Gordon sette...

Presentation


HEJSAN!
MITT NAMN ÄR JOHANNA,BOR I ALVESTA MED MAN, TVÅ SÖNER OCH VÅRA TVÅ GORDON SETTRAR. HÄR KAN DU LÄSA OM ALLT MELLAN HIMMEL OCH JORD SOM HÄNDER OSS!!

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards