Direktlänk till inlägg 11 oktober 2010

Måndag

Av johannajo - 11 oktober 2010 10:02

Då var denna helg över också. Hösten bara susar fram alltså. Man kan ju inte tro att det bara är ca: 11 veckor till julafton.

I helgen var jag på förläggardagar med min chef Åsa i Båstad. Där bodde vi på det vackra Hotell Skansen nere vid hamnen/havet. Från vårt fönster hade vi kallbadhuset och havet och det var helt underbart. Så nu har man haft äran att bekanta sig med ytterligare några författare; Morgan Larsson, Kristina Ohlsson, Denise Rudberg, Olle Lönnaeus, Elias Palm, Camilla Ceder, Sofie Sarenbrandt, Therese Söderlind, och några till. Så man var 23 böcker rikare när man kom hem igår kväll. Julklapparna färdiga! ;-))

Sedan är Alle hemma med förkylning, hosta och då tänkte jag att vi är redan båda uppe med tuppen så fick han hjälpa mig att ta lite bilder. Stå bilder på Mozart då för det är lättare att se vad man måste göra för att få till det bra. Att Mozart står duktigt är ju inte problemet för det gör han verkligen. Men det är jag som tycker det är svårt och se om han står bra utan att ha lite bilder till hjälp och det blev bättre när jag såg dem och sedan kunde ändra på Mozart så ett par bilder blir det också på Mozart uppställd. Ska skicka några nya bilder till Pirjo också så hon får se honom nu. Märkte på bilderna också att han är i stort behov av en trimning. ;-)

Ska göras jag lovar, typ idag kanske om inte Kalle är för seg efter ett antal timmar ute i skogen; Älgjakten är ju igång. Men här kommer lite bilder på Mozart och Atlas också.

      

Atlas snart 4 år.

  

Både Mozart och Atlas.

          

Han ser så liten ut men ändå har han verkligen växt fort.

Och sist men inte sämst, uppställda bilder på Mozart....

      

Ganska bra stå bilder. Mozart är faktiskt duktig på att stå. Påminner om Atlas, väldigt lugn och står länge. Kul. Det underlättar ju också. Fast det är ju så här hemma nu utan några störmoment. Sedan vet man ju inte hur han är i Växjö. Ska bli spännande och se Mozart live för det har jag ju inte varit med om ännu.

 

 
 
Tanja

Tanja

11 oktober 2010 12:21

Uppe med tuppen...... den planen hade även jag pga att jag hade så mycket att göra idag innan jag skulle till jobbet. Men då glömde jag det viktigaste. Jag hade en tid hos veterinären med Bosse (blodprov). När dom ringde och efterlyste mig skämdes jag något grymt. Hur kan man glömma, börjar bli gammal kanske.
Mysiga bilder, får nog ta tag i det där med fotografering jag med. Hur ska jag hinna allt. Kattungarna börjar bli så livliga och är överallt. Städning efter dom varje dag krävs och det tar tid.
Kram

http://www.kezodouglas.se

 
Ingen bild

Helena

11 oktober 2010 22:35

Jisses vad han har vuxit:-) Ska verkligen bli kul att få se honom i Växjö!

 
Ingen bild

Johanna

12 oktober 2010 21:01

Städning tar verkligen tid...även med två hundar och två barn. :-) Belv också påmind om att jag måste till veterinären med Mozart igen också. Ska ta andra sprutan och sedan är det bara blodprov kvar. Konstigt för de sa att de skulle sms:a mig om nästa tid...inget ännu, så jag får väl ringa imorgon. Mozart växer som bara den och hans päls ser fortfarande ut som "svinto". Undra hur man ska få ordning på det till Växjö.....

 
Ingen bild

Helena

12 oktober 2010 22:30

Mårris har fortfarande lite "svinto-hår" kvar, men det börjar att andra sej uppe på ryggen;-) Så du får nog vänta några månader till...;-)

 
Ingen bild

Kristina Gustafsson

13 oktober 2010 09:53

Är det samma Mozart som vi träffat?? Man kan säga att han vuxit!! Ser så fin ut!!
Kramar från Kristina och "lill" Svea

 
Ingen bild

Johanna

13 oktober 2010 17:02

Helena: Får nog vänta! Tyvärr. Trimmade hals och öron på honom igår. Han är verkligen duktig och sitter som ett ljus...
Kristina: Ja det är samme Mozart bara några cm högre och lite grövre. Han växer så fort. Men så är det med dessa söta valpar, de växer upp för fort. Kramar till er alla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av johannajo - 15 september 2012 18:50

Tänka sig att man inte har skrivit något sedan mars månad. Snacka om att man har haft mycket annat att göra tydligen. Men man får väl försöka lite bättre nu då när det är parning på gång mellan Atlas och Svea. Ska ske i december detta år: 2012. Väldi...

Av johannajo - 10 mars 2012 18:40

Ja då var helgen här och lite tomt är det allt när båda barnen har åkt till:   För att åka lite....   slalom i de lite högre backarna än vad de gjort här hemma. Då har vi varit i Hanaslöv och de har fått testa på att för första gången någon...

Av johannajo - 6 mars 2012 18:55

Nu har jag nog inte varit här och skrivit på hur länge som helst. Vet inte vart tiden tar vägen alltså. Julen kom och gick likaså nya året. Nu är våren på ingång och det är skönt faktiskt. Denna vår blir det pyssel i vår vackra trädgård som för tillf...

Av johannajo - 15 januari 2012 11:55

Då var ännu ett år över och början på ett nytt. Mycket har hänt under detta år som varit. I somras flyttade vi till Alvesta och barnen började i en ny skola. Det gick bra och vänner har de hittat och det var det som var skönast. Att de trivs och hitt...

Av johannajo - 2 november 2011 21:16

Ibland har man tid att vara ute på nätet och verkligen surfa runt. Idag hittade jag bilder som fick mig att minnas "Vår" VIVALDI. Att ha minnen kan ibland vara underbart men även då väldigt sorgset. Detta är till minne av Kalles första Gordon sette...

Presentation


HEJSAN!
MITT NAMN ÄR JOHANNA,BOR I ALVESTA MED MAN, TVÅ SÖNER OCH VÅRA TVÅ GORDON SETTRAR. HÄR KAN DU LÄSA OM ALLT MELLAN HIMMEL OCH JORD SOM HÄNDER OSS!!

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards