Direktlänk till inlägg 4 oktober 2010

Ullared

Av johannajo - 4 oktober 2010 09:24

Denna helgen har jag bara shoppat en massa. Först i lördags hade jag min storebror och hans flickvän på besök och efter det åkte jag och Alexander till Ikea. Jonathan och Kalle var på rally i Älmhult. En ny matta till vardagsrum och lite annat smått och gott. Alltid fyndar man något. Det som är lustigt är att varje höst har man dille på att ändra om hemma. Man har nog gått och tröttnat fullständigt på allt hemma hela året och sedan i slutet börjar man flänga runt och ändra om. Men det är roligt när det blir färdigt. Och man förhoppningsvis tänker, snyggt!

Igår ringde mamma vid 8-tiden och undrade om vi skulle åka till Ullared??? Okej!

Så vi begav oss iväg och var där vis 12-tiden. Snacka om folk inne i butiken för utomhus var det ingen kö alls. Men sedan att man inte varit där på länge och att de dessutom ändrat om så var man totalt fölorad där bland folk och hyllor.

Har tur om jag fick med mig hem 1/3 av det som jag tänkt mig....blev vinterkläder till barnen iallafall. Så det var den billigaste resan till Ullared någonsin....får åka dit igen fast denna gång en Måndag eller Tisdag och inte i närheten av lön. Det gick ju inte titta ens där för det var folk överallt. Ställde man vagnen så fick man kolla sig omkring för att komma ihåg var man ställt den...men shoppa är kul fast inte bland så mycket folk.......så aldrig mer en helg...för det blir bara jobbigt att gå runt där. Ska ta med familjen någon dag också för barnen har inte varit där ännu.....Kalle vill kolla in Wildmark, en ny butik som jag aldrig hann in i igår....

Idag ska jag jobba från 11-20.15 så det blir en lång dag och jag undrar om vi har något folk på en Måndag????? Troligen inte. Får ta med min bok som jag börjat läsa; Vinteräpplen av Josefine Sundström. Verkar mycket lovande!

Nähä, släppa in hundarna och göra irodning mig så jag kan bege mig till jobbet...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av johannajo - 15 september 2012 18:50

Tänka sig att man inte har skrivit något sedan mars månad. Snacka om att man har haft mycket annat att göra tydligen. Men man får väl försöka lite bättre nu då när det är parning på gång mellan Atlas och Svea. Ska ske i december detta år: 2012. Väldi...

Av johannajo - 10 mars 2012 18:40

Ja då var helgen här och lite tomt är det allt när båda barnen har åkt till:   För att åka lite....   slalom i de lite högre backarna än vad de gjort här hemma. Då har vi varit i Hanaslöv och de har fått testa på att för första gången någon...

Av johannajo - 6 mars 2012 18:55

Nu har jag nog inte varit här och skrivit på hur länge som helst. Vet inte vart tiden tar vägen alltså. Julen kom och gick likaså nya året. Nu är våren på ingång och det är skönt faktiskt. Denna vår blir det pyssel i vår vackra trädgård som för tillf...

Av johannajo - 15 januari 2012 11:55

Då var ännu ett år över och början på ett nytt. Mycket har hänt under detta år som varit. I somras flyttade vi till Alvesta och barnen började i en ny skola. Det gick bra och vänner har de hittat och det var det som var skönast. Att de trivs och hitt...

Av johannajo - 2 november 2011 21:16

Ibland har man tid att vara ute på nätet och verkligen surfa runt. Idag hittade jag bilder som fick mig att minnas "Vår" VIVALDI. Att ha minnen kan ibland vara underbart men även då väldigt sorgset. Detta är till minne av Kalles första Gordon sette...

Presentation


HEJSAN!
MITT NAMN ÄR JOHANNA,BOR I ALVESTA MED MAN, TVÅ SÖNER OCH VÅRA TVÅ GORDON SETTRAR. HÄR KAN DU LÄSA OM ALLT MELLAN HIMMEL OCH JORD SOM HÄNDER OSS!!

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards