Direktlänk till inlägg 1 oktober 2010

Lugnt

Av johannajo - 1 oktober 2010 23:08

Jaha i tisdags hade jag ont i halsen rejält när jag var på jobbet. Kände mig inte alls pigg. Sedan var jag ännu värre på Onsdagen och då var jag hemma, med en dunderförkylning , hosta och luftrören helt igen. Usch inte alls kul. Därför har det inte blivit mycket skrivande denna vecka. Men tur idag att jag mår bättre och orkar mer.

Jag har ju målat bord, stol och några korgar vita, men märkte nu att bordet behöver jag ta en tredje gång också. Tog in dem så att de skulle torka ordenligt. Men bordet var ju helt mörkbrunt från början och nu blev den då vit. Har tänkt på att jag ska måla om dylikt länge men inte kommit till skott. Nu börjar ju Mozart lugna sig lite och man behöver inte ha honom under uppsikt hela tiden eller att han gnäller om man sätter honom i hundrummet en stund. Så då hinner man lite sådant som man annars inte har gjort.....lat kanske1

När fönstren akom på plats och är färdiga på insidan så blir det ju direkt jobbigt för nu måste jag göra irodning allting inne och i fönstrena. Nya blommor har det blivit och en del krukor också. Hittat några väldigt snygga. Sedan lite andra pynt och krimskrams man egentligen inte behöver. Kom på mig också att jag beställt två böcker om Gordon setter som jag hittade och ville ha. Hmm, på engelska. Fast jag gillar ju att läsa på engelska för man tränar sitt språk bra då. Så ska nog komma igenom dem också. Bara roligt att ha!

Just nu satt jag och kollade igenom lite i receptpärmen för där fanns det ju en massa recept från tidningar och det ser för jävligt ut så det har jag köpt nya billiga pärmar och skriver på datorn och trycker ut fina blad istället. Lite små pyssel som man annars inte har orkat börja med, men nu är det också igång. Undra vad nästa projekt blir.

I allt detta så ställde jag Mozart ute också idag för det är lika bra att man tränar lite då och då. Han är verkligen duktig. Visst får man försöka typ två gånger så står han sedan. Roligt att det går bra nu iallafall. Sedan vet man ju inte hur det blir sedan när man är i ringen. Helgalet kanske!!

Nähä, ner och läsa bok en stund också. Ska ju börja i antingen Buthler & Öhrlunds Ares Tecken eller Josefine Sundströms Vinteräpplen....får se vilken som drar mest. Läste ju ut "Grannen" av buthler & Öhrlund idag och den är bra och grym...

Denna helg är jag ledig och tänkte försöka ta mig till Ikea imorgon, för att titta lite. Ska gå och lägga mig så man är utvilad imorgon. Ska ju ut med hundar på morgonen också...God natt!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av johannajo - 15 september 2012 18:50

Tänka sig att man inte har skrivit något sedan mars månad. Snacka om att man har haft mycket annat att göra tydligen. Men man får väl försöka lite bättre nu då när det är parning på gång mellan Atlas och Svea. Ska ske i december detta år: 2012. Väldi...

Av johannajo - 10 mars 2012 18:40

Ja då var helgen här och lite tomt är det allt när båda barnen har åkt till:   För att åka lite....   slalom i de lite högre backarna än vad de gjort här hemma. Då har vi varit i Hanaslöv och de har fått testa på att för första gången någon...

Av johannajo - 6 mars 2012 18:55

Nu har jag nog inte varit här och skrivit på hur länge som helst. Vet inte vart tiden tar vägen alltså. Julen kom och gick likaså nya året. Nu är våren på ingång och det är skönt faktiskt. Denna vår blir det pyssel i vår vackra trädgård som för tillf...

Av johannajo - 15 januari 2012 11:55

Då var ännu ett år över och början på ett nytt. Mycket har hänt under detta år som varit. I somras flyttade vi till Alvesta och barnen började i en ny skola. Det gick bra och vänner har de hittat och det var det som var skönast. Att de trivs och hitt...

Av johannajo - 2 november 2011 21:16

Ibland har man tid att vara ute på nätet och verkligen surfa runt. Idag hittade jag bilder som fick mig att minnas "Vår" VIVALDI. Att ha minnen kan ibland vara underbart men även då väldigt sorgset. Detta är till minne av Kalles första Gordon sette...

Presentation


HEJSAN!
MITT NAMN ÄR JOHANNA,BOR I ALVESTA MED MAN, TVÅ SÖNER OCH VÅRA TVÅ GORDON SETTRAR. HÄR KAN DU LÄSA OM ALLT MELLAN HIMMEL OCH JORD SOM HÄNDER OSS!!

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards