Direktlänk till inlägg 27 september 2010

Att vara ledig....innebär att man inte jobbar iallafall...

Av johannajo - 27 september 2010 19:51

Idag vaknade man tidigt även om man hade fått sovmorgon. Gick helt enkelt inte att sova. Jag låg och läste min bok "Grannen" av Buthler & Öhrlund. V

äldigt spännande och ganska otäck faktiskt. Sedan bestämde Kalle och jag att vi åker ut i skogen för att släppa hundarna, det är bättre för Kalles knä än slita och dra i dem. Gissa om de var glada därute i skogen???

  

Här ger de sig iväg...

     

 

Så fort man blåste i visselpipan så hade vi två som vände tvärt och kom i full speta....

    

Så vi hade en blött hund med oss hem, (Atlas ner i ett dike och drack) och Mozart var väldigt trött....sprungit som en blådåre....Men jag var inte jättetrött, för jag ville ju hinna med så mycket som möjligt på min lediga dag. Fortsatte och åkte ner till Boråsboden och köpte lite tyg....

  

FÖRE..............................................
..........................

..................................................
..........................

..................................................
..........................

...............................................

EFTER..............................

  

Alltid roligt och bra blev det. Sedan var jag och shoppade i förra veckan när jag var ledig och då blev det bl a en sådan här som jag har TE i.....

  

Så det var min lediga dag fast jag har haft ont i halsen också hela dagen idag, känns inte bra alls. Hoppas att det bara är något tillfälligt och att jag inte vaknar imorgon och är ännu värre. Det märker vi väl!!!

Ha det gott!!!!


 
 
Ingen bild

Helena

27 september 2010 21:02

Vilka härliga bilder på härliga killar!!! Och attans vad snygg stolen blev!!!

 
Ingen bild

Johanna

28 september 2010 11:47

Tackar så mycket! Stolen blev jag nöjd med så det blev likadant på en till som jag har. Gillar att klä om stolar, kuddar, tavlor. :-)) Killarna hade det underbart ute i skogen....

 
Tanja

Tanja

29 september 2010 09:53

Underbara bilder. Stolen blev kanonfin. Du är verkligen händig. Jag har också en sån telåda. Jag gillar den typen av prylar skarpt, jag har ju en förkärlek till Shabby chic stilen.
Kram

http://www.kezodouglas.se

 
Ingen bild

Johanna

29 september 2010 12:43

Ja, jag såg ju den hos dig och då tänkte jag att det var smart med att ha te:t i en sådan och det blev så fint. Jag är nog en mer shabby chic tjej än vad jag har försökt få till att här hemma. Men det lantliga passar ju väldigt bra när man bor som du gör Tanja. På landet. Idag målar jag om ett runt bord som jag tänkt måla om länge och en gammal stol också som jag tänkt måla om men det har inte funnits tid eller riktig ork att göra det. Idag är jag hemma och då kan man göra sådant för jag har svårt att bara ligga i soffan även om man skulle göra det....
Kram

 
Tanja

Tanja

29 september 2010 19:21

Aha, jag ger dig tips i hemmet alltså. Cupcakes (bakning) och telådor, hahaha. Jag hoppas att du sätter ut en bild på bordet också
Kram

http://www.kezodouglas.se

 
Ingen bild

Johanna

29 september 2010 21:42

Kommer bilder på både stol och bord när de är klara...Alltid kul med tips och ideér, och ibland får man dem hos andra eller av andra. Roligt!
Nu börjar våra fönster bli färdiga också så man kan få iordning inne i huset. Har sett ut som F...n ett tag nu. Så det ska bli skönt att få fixa till alla fönster.....
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av johannajo - 15 september 2012 18:50

Tänka sig att man inte har skrivit något sedan mars månad. Snacka om att man har haft mycket annat att göra tydligen. Men man får väl försöka lite bättre nu då när det är parning på gång mellan Atlas och Svea. Ska ske i december detta år: 2012. Väldi...

Av johannajo - 10 mars 2012 18:40

Ja då var helgen här och lite tomt är det allt när båda barnen har åkt till:   För att åka lite....   slalom i de lite högre backarna än vad de gjort här hemma. Då har vi varit i Hanaslöv och de har fått testa på att för första gången någon...

Av johannajo - 6 mars 2012 18:55

Nu har jag nog inte varit här och skrivit på hur länge som helst. Vet inte vart tiden tar vägen alltså. Julen kom och gick likaså nya året. Nu är våren på ingång och det är skönt faktiskt. Denna vår blir det pyssel i vår vackra trädgård som för tillf...

Av johannajo - 15 januari 2012 11:55

Då var ännu ett år över och början på ett nytt. Mycket har hänt under detta år som varit. I somras flyttade vi till Alvesta och barnen började i en ny skola. Det gick bra och vänner har de hittat och det var det som var skönast. Att de trivs och hitt...

Av johannajo - 2 november 2011 21:16

Ibland har man tid att vara ute på nätet och verkligen surfa runt. Idag hittade jag bilder som fick mig att minnas "Vår" VIVALDI. Att ha minnen kan ibland vara underbart men även då väldigt sorgset. Detta är till minne av Kalles första Gordon sette...

Presentation


HEJSAN!
MITT NAMN ÄR JOHANNA,BOR I ALVESTA MED MAN, TVÅ SÖNER OCH VÅRA TVÅ GORDON SETTRAR. HÄR KAN DU LÄSA OM ALLT MELLAN HIMMEL OCH JORD SOM HÄNDER OSS!!

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards