Alla inlägg den 10 mars 2012

Av johannajo - 10 mars 2012 18:40

Ja då var helgen här och lite tomt är det allt när båda barnen har åkt till:

 

För att åka lite....

 

slalom i de lite högre backarna än vad de gjort här hemma. Då har vi varit i Hanaslöv och de har fått testa på att för första gången någonsin. Två gånger och de var redan i liften upp, alltså den lilla men ändå. Jag köpte också ett par begagnade för att kunna testa på att. Vilken känsla alltså! Det var helt underbart alltså och det vill vi göra fler gånger. Så jag hoppas allt går som tänkt nu och att vi kommer iväg nästa år till Österrike hela familjen.

Nu är barnen där med Wasanthi, Svärfar och Kalles mosters man Uffe. Han har ju åkt skidor i många år så han bestämde sig för att ta med sig barnen till Alperna!


Jag tror barnen också var väldigt glada för att komma iväg på en sådan resa. De hade åkt i runt 16 timmar bil och var framme idag på morgonen. De hade då strålande solsken och en massa snö.

Jag önskar dem alla lycka till för Svärfar har inte ens stått på slalomskidor så Uffe lär ha att göra hela veckan de är där. ;-))

Idag har vi inte gjort så mycket mer än varit nere i stan och kolla på telefoner. Sedan åkte vi hem till mamma för att där hjälpa till att göra slingor i Noons hår. Blev bra hoppas jag. Vi åkte när de höll på med föning.

Har köpt till mig också för jag tänkte att jag också ska bli blond igen....våren är ju här!


Just nu letar jag efter de inofficiella utställningarna för jag behöver träna med Mozart. Så jag hoppas det blir några snart. Har hittat Nybro i början av maj men jag trodde det skulle finnas fler närmare oss innan dess. Imorgon blir det trimning, badning och föning av vovvarna. Slipa klorna ska vi också göra så de blir fina. Deras pälsar är inte de bästa flr tillfället. Men hoppas det blir bättre. Mozart har iallafall fått mer päls nu. Så det kommer tillbaka. Det är bara öronen som jag inte vet vad man ska göra med för han tuggar ju på dem. :-( hoppas det ändrar sig snart alltså. Annars får jag börja sätta upp håret på öronen i små tofsar.....det kanske inte han heller låter bli....


Jaja ikväll blir det Melodifestivalen, det är ju final.....hoppas på Loreen faktiskt. Hennes låt gillar jag mest av alla. Lite annorlunda och riktigt bra.

Go Loreen!!!!


Nähe, nu har jag suttit en bra stund framför datorn så nu ska jag ner och sätta mig framför tvn i mjukiskläderna!!

God helg alla glada!!!




Presentation


HEJSAN!
MITT NAMN ÄR JOHANNA,BOR I ALVESTA MED MAN, TVÅ SÖNER OCH VÅRA TVÅ GORDON SETTRAR. HÄR KAN DU LÄSA OM ALLT MELLAN HIMMEL OCH JORD SOM HÄNDER OSS!!

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards