Direktlänk till inlägg 21 mars 2011

Helgen...

Av johannajo - 21 mars 2011 21:18

Nu i lördags var vi nere i Malmö på hundutställning med Mozart. Vi lät Atlas vara hemma denna gång. Domare skulle vara en norsk man; Torbjörn Granheim. Men vi såg det som träning för både mig och Mozart. Fast man var lite nervös i början och sedan blev det bättre. Man har ju varit med men inte i ringen. Så visst skakade handen lite grann. Men det var nog mest av adrenalinet som flöt! Fick ju springa ganska fort i gruset som var där och det var lite tungt kan man säga.

Juniorklass och Mozarts debut där: 5 stycken var vi. Mozart fick tävla sedan mot Mårris och vi knep första platsen i juniorklassen och fick CK och sedan placerade vi oss som BHKL 3. Det var spännande och kul. Bra träning för Mozart som hade hundar både framför och bakom sig.

Vi åkte hem tidigt för en gångs skull, helt otroligt men inte omöjligt! Domaren gillade jakt settrar märkte man på dem som gick vidare och tog att. Majas lilla tik säger vi grattis till både handler, och ägare som gick hem med Bir:et och även blev Big-4.

Igår kväll var mamma och min lillebror på besök och mamma hade adina med sig så vi åkte ut i skogen. Det var kul! Det var verkligen full rulle på dem allihopa. Sedan var det Jonathan som behövde gå på toa och då fick vi avbryta och åka hem igen. Men det blev som vanligt iallafall och även om en annan hade behövt springa mer så sprang hundarna minst det tiodubbla.

Bra träning och bygger muskler på ett annat vis.

Jag har anmält Mozart och mig på Drop-In vardagslydnad i Växjö på torsdag. Ska bli kul att äntligen gå. Det var riktigt bra att göra det med Atlas och nu känner jag att jag måste göra det för Mozart och mig också. Göra allt för att få en bra start och fortsättning med Mozart. Sedan har jag även anmält Mozart till Moheda och där blir det ännu mer träning för Mozart och mig. Hoppas det inte blev för sent för Moheda även den 17:e. Vi får väl annars ta det den 22:e bara. Men våren är ju här och nu börjar ju alla utställningar och då börjar våran träning på allvar..... ;-)) Mammas Adina behöver ju också visas upp så jag får väl se om hon också följer med någon av dessa mindre så hon tränas lite först.

Mamma ska ju skaffa valpar med henne nästa år.

Så denna vecka blir en massa med hundarna. På torsdag börjar jag med träning på morgonen och avslutar sedan med Vaccin för båda och Atlas ska ha påfyllning av sin rabies. Så ska jag få iskrivet också att Mozart hade fått antikroppar. Så får vi se om vi hinner med en snabb sväng till Finland i sommar med. Vore kul att kunna träffa Mervi och hennes familj igen och sedan Mozarts uppfödare och hans kullbror och kullsyster. Vi hoppas på att det hinns med.

Idag är vårt hus sålt till 100%. Allt är påskrivet så nu är vi klara för flytt och vi väntar bara på att få börja med att göra iordning vår tomt i Alvesta.

Nähä, nu ska jag ladda in lite bilder också och lägga in här med.

Man får skylla på Kalle som var fotograf om bilderna man har inte är jättebra eller taget på alla hundar.....en annan matar ju på när man tar kort på utställningar....

 

             Här är det full fart på både barn och hundar!







 
 
Jane Maria Therese

Jane Maria Therese

23 mars 2011 10:12

Hej på er!
TACK för inlägget i vår gästbok! Ja, det skall verkligen bli skoj med lite GLavaRis bäbisar hemma snart..:-) Håller tummarna bara att det går fortsatt bra med dräktighet och valpning..

Men vad mycket som har hänt hos er!! Vad SKOJ med husbygge & flytt! Spännande :-)) & Lille Mozart, växer och frodas! Krama alla från oss och ha det så bra! KRAM KRAM

http://www.glavaris.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av johannajo - 15 september 2012 18:50

Tänka sig att man inte har skrivit något sedan mars månad. Snacka om att man har haft mycket annat att göra tydligen. Men man får väl försöka lite bättre nu då när det är parning på gång mellan Atlas och Svea. Ska ske i december detta år: 2012. Väldi...

Av johannajo - 10 mars 2012 18:40

Ja då var helgen här och lite tomt är det allt när båda barnen har åkt till:   För att åka lite....   slalom i de lite högre backarna än vad de gjort här hemma. Då har vi varit i Hanaslöv och de har fått testa på att för första gången någon...

Av johannajo - 6 mars 2012 18:55

Nu har jag nog inte varit här och skrivit på hur länge som helst. Vet inte vart tiden tar vägen alltså. Julen kom och gick likaså nya året. Nu är våren på ingång och det är skönt faktiskt. Denna vår blir det pyssel i vår vackra trädgård som för tillf...

Av johannajo - 15 januari 2012 11:55

Då var ännu ett år över och början på ett nytt. Mycket har hänt under detta år som varit. I somras flyttade vi till Alvesta och barnen började i en ny skola. Det gick bra och vänner har de hittat och det var det som var skönast. Att de trivs och hitt...

Av johannajo - 2 november 2011 21:16

Ibland har man tid att vara ute på nätet och verkligen surfa runt. Idag hittade jag bilder som fick mig att minnas "Vår" VIVALDI. Att ha minnen kan ibland vara underbart men även då väldigt sorgset. Detta är till minne av Kalles första Gordon sette...

Presentation


HEJSAN!
MITT NAMN ÄR JOHANNA,BOR I ALVESTA MED MAN, TVÅ SÖNER OCH VÅRA TVÅ GORDON SETTRAR. HÄR KAN DU LÄSA OM ALLT MELLAN HIMMEL OCH JORD SOM HÄNDER OSS!!

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards