Direktlänk till inlägg 2 mars 2011

Tiden springer iväg..

Av johannajo - 2 mars 2011 17:16

Nu har jag inte skrivit här på länge, fattar inte vart tiden tar vägen. Men det har varit mycke nu alltså. Husbygge, funderingar, försäljning, städning, rensning, bada hund, trimma, jobba, festa, shoppa, ja verkligen allt möjligt.

Men nu så är man tillbaka igen iallafall.

Nu ska vi ju bygga ett nytt hus i Alvesta och det kommer att bli ett Smålandsvillan hus. 1½  plans och öppen planlösning nere och högt i tak på övervåningen i allrummet. Sedan det givna en bastu!

Så jag kan basta varje vecka minst två gånger....om dagen....så underbart....

Vi har bestämt husmodell, tapeter, golv, bänkskiva i kök, vilket kök, luckor, handtag och allt i stort sett. Det har ju tagit lite tid om man säger så. Sedan mitt i allt detta så har vi haft anticimex på besök och sedan en visning. Detta har ju krävt rejält med städning så nu är det skönt att jag behöver inte lyfta ett finger hemma förrän på söndag igen. Då ska vi nämligen ha visning på Måndag och Tisdag veckan som kommer. Tills dess måste allt vara tipptopp igen. Så det blir till att städa på söndag men på lördagen där så ska jag på fest med "brandmännens fruar" i Lessebo. Ska bli spännande och se hur det blir. Har ju träffat några och pratat med dem men troligen vet man nog vilka alla är men kanske inte pratat med dem allihop. När man jobbade på OK och skolan så träffade man ju i stort sett hela Lessebo. ;-)

Så då var jag ledig i måndags och då var jag och handlade några Breezers till mig och ett par öl till Kalle. Är ju inte ofta i den butiken så jag tänkte slå på stort med ett par öl också.

Min son hade problem av en kille i skolan som gjorde att han inte vågade gå dit. Så jag gjorde mig iordning för jobbet och svängde förbi skolan. Tänkte att nu får det f**n vara nog. Tolererar inte vad som helst alltså. Skolan i Lessebo ligger inte på någon topplista hos mig kan jag ju säga på en gång. Pratade med fröken och var riktigt förbannad och hon lovade att de skulle göra allt vad de kunde. Idag när jag slutat jobba ska jag hem och kolla med honom hur det gick i skolan med alla extra vuxna ute...ska bli väldigt intressant!

Jag hoppas de har gjort ett bra jobb!

Efter att man själv var och jobbade på skolan i två år så vet jag hur saker och ting sköttes då och det var inte tipptopp om man får säga så. Förhoppningsvis har det ändrat sig en del. Tråkigt när man ska tycka så om en skola som barnen ska gå på. Men men inte länge till. Efter detta sommarlov så börjar de i Alvesta i stället. Vårt hus blir ju uppsatt i vecka 32. Det ska bli så kul med detta husbygge. Sedan att få det precis som man vill ha det och allting fräscht.....det är det bästa....eller nästbästa...menar jag för bastun kommer först.... ;-))

Men nu så är det nog tömt på det mesta som hänt. Nu väntar vi på att visningarna ska vara över och en fin budgivning som sätter fart......

Ja för resten vi åker ju till Malmö också i Mars månad. Mycke nu! Men denna gång tar vi bara med oss Mozart, någon som blev glad väl!

Han behöver lite träning och så lite egentid med oss. Ingen storebror som hjälper till med självkänslan utan här får man klara sig själv. Ska bli kul det också...

Nehe, nu ska jag läsa lite bok innan jag ska åka hem....och idag ska jag inte städa, tror jag. Kan bli lite. Nej för resten jag ska ju trimma lite på Mozart för jag duschade honom idag på morgonen innan jag åkte till jobbet.  Då får jag dammsuga en del iallafall. Så har det bra alla! Läs en bra bok!


 
 
Tanja

Tanja

3 mars 2011 14:55

Jag hoppas att du får goda nyheter av sonen när han kommer hem från skolan. Det är så tråkigt att man inte kan lita på skolan att dom sköter sådana här problem när dom finns nästan överallt.
Så roligt att huset snart är på plats och med BASTU. Jag vet inte om du läst men jag ska ju flytta nu om 2 mån men inte tusan finns där bastu :-/ Det får komma i nästa hus som jag ska bygga. Hoppas att det inte lär dröja.
Kram

http://www.kezodouglas.se

 
Ingen bild

Johanna

3 mars 2011 17:43

Läste precis om din flytt. Kul! Synd att du inte får en bastu i att men nästa hus då?! Du vet att du är välkommen att basta hos oss när du har vägarna förbi....Sonen hade bra nyheter också när jag kom hem så det var skönt! Lugnare för en annan också. För jag var arg. Men nu är det bra igen. Med allt! Lycka till med flytten och hoppas du får fram lite bilder på utsidan iallafall! Kul att se!
Kramar i massor!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av johannajo - 15 september 2012 18:50

Tänka sig att man inte har skrivit något sedan mars månad. Snacka om att man har haft mycket annat att göra tydligen. Men man får väl försöka lite bättre nu då när det är parning på gång mellan Atlas och Svea. Ska ske i december detta år: 2012. Väldi...

Av johannajo - 10 mars 2012 18:40

Ja då var helgen här och lite tomt är det allt när båda barnen har åkt till:   För att åka lite....   slalom i de lite högre backarna än vad de gjort här hemma. Då har vi varit i Hanaslöv och de har fått testa på att för första gången någon...

Av johannajo - 6 mars 2012 18:55

Nu har jag nog inte varit här och skrivit på hur länge som helst. Vet inte vart tiden tar vägen alltså. Julen kom och gick likaså nya året. Nu är våren på ingång och det är skönt faktiskt. Denna vår blir det pyssel i vår vackra trädgård som för tillf...

Av johannajo - 15 januari 2012 11:55

Då var ännu ett år över och början på ett nytt. Mycket har hänt under detta år som varit. I somras flyttade vi till Alvesta och barnen började i en ny skola. Det gick bra och vänner har de hittat och det var det som var skönast. Att de trivs och hitt...

Av johannajo - 2 november 2011 21:16

Ibland har man tid att vara ute på nätet och verkligen surfa runt. Idag hittade jag bilder som fick mig att minnas "Vår" VIVALDI. Att ha minnen kan ibland vara underbart men även då väldigt sorgset. Detta är till minne av Kalles första Gordon sette...

Presentation


HEJSAN!
MITT NAMN ÄR JOHANNA,BOR I ALVESTA MED MAN, TVÅ SÖNER OCH VÅRA TVÅ GORDON SETTRAR. HÄR KAN DU LÄSA OM ALLT MELLAN HIMMEL OCH JORD SOM HÄNDER OSS!!

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards