Direktlänk till inlägg 8 augusti 2010

SEMESTER!!!!!

Av johannajo - 8 augusti 2010 11:16

Så då har man äntligen lite redig semester och lite längre än man haft tidigare. 2 hela veckor och i nästa vecka torsdag kl. 7.00 går flyget till Kreta, Kato Daratso. En hel vecka och vi tror att vi kommer att ha fint väder. Troligen bättre än här. Nu dessa veckor som varit så har det regnat varje lediga dag för mig, så tråkigt alltså. Så vi hoppas solen skiner på Kreta.

Vi åker på utställning sedan den 28:e med Mozart, blir hans första. Ska bli intressant och spännande. Atlas får vila då för det är bättre att bara ha en med sig första gången. Sedan är det bra träning för valpen att vara med själv bland en massa andra hundar och lära sig hantera det själv utan Atlas.

Atlas får ju sin utställning sedan i September när vi ska till Köpenhamnsvinnare. Då får lille Mozart vara hemma. Han är ju för liten att åka dit. Efter Kreta resan ska jag beställa tid för Rabies till Mozart också, för jag vill ha det färdigt så fort som möjligt också. Nästa år blir det väl några utställningar i Finland med dem båda också så då vill man ha allt klart. Om det inte blir att man åker dit tidigare än nästa sommar....

Igår var jag en sväng på ikea också, köpte två Expedit hyllor till mina böcker som jag har uppe nu. Sedan har jag mer plats för nya böcker nere. ;-)

Blir ju bokmässan i september och sedan bokförläggardagar i oktober. Dessa två arrangemang brukar resultera i en massa nya böcker....roligt!

Nähä, nu ska jag in till Växjö med barnen och Mozart. Hem till mamma så får Mozart härja lite med Adina. Atlas får stanna hemma för det kan bli lite för mycket med honom där också. Får gå en långpromenad med honom sedan när jag kommer hem. Ensam utan Mozart.

sedan har jag att göra; min garderob ser ut som kriget.....och jag ska försöka packa lite inför resan. Så jag får väl börja med att tömma skåpet först och sedan se vad man ska ha med sig och sedan skicka in alla kläder igen...

En annan får ju packa sitt egna och barnens så det blir en del att fundera på......

Igår möblerade vi om nere i vardagsrummet och sedan även uppe. Allt för att få mina böcker på plats! ;-))))

Jag har ju lovat en sak så nu ska jag in på SF BIO och reservera biljetter till oss för Shrek, nu och för alltid. Har hört att den ska vara rolig.

Ha det bra!!!

 
 
Helena

Helena

8 augusti 2010 17:19

Skönt med semester! Min sista dag idag! Fast jag vet ju inte om jag får ofrivillig semester sen.... Tyvärr kunde jag inte åka till Tingsryd med Mårris! Jag jobbade visst heldag. Det hade ju varit roligt att få se er lille stjärna! Men det går väl fler tåg ;-) Vi lär nog träffas såsmåningom!
Hoppas att ni får en skön semester!
Kram

http://www.jaquilines.se

 
Ingen bild

Johanna

11 augusti 2010 20:21

Ja det ska bli så skönt att åka iväg även om jag tycker det känns vemodigt att lämna både Atlas och lille Mozart hemma en hel vecka...:-(( men vi får mycket tid sedan när denna resa är avklarad. Vi har ju verkligen väntat på att få komma iväg. Synd att du inte kunde komma till Tingsryd men vi lär ju träffas fler gånger. :-)) Någon utställning är det väl innan vintern kommer igen. Annats får man hälsa på varandra! ;-))
Vill ju se Mårris i verkligeheten nu för man såg honom senast vid sju veckor tror jag det var. Då var han så söt och liten...de växer alldeles för fort. Mozart han är redan högre än min mammas Adina som fyllde 1 år den 7 augusti. För fort alltså!
Vi ses eller hörs!
Massor med kramar från oss alla.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av johannajo - 15 september 2012 18:50

Tänka sig att man inte har skrivit något sedan mars månad. Snacka om att man har haft mycket annat att göra tydligen. Men man får väl försöka lite bättre nu då när det är parning på gång mellan Atlas och Svea. Ska ske i december detta år: 2012. Väldi...

Av johannajo - 10 mars 2012 18:40

Ja då var helgen här och lite tomt är det allt när båda barnen har åkt till:   För att åka lite....   slalom i de lite högre backarna än vad de gjort här hemma. Då har vi varit i Hanaslöv och de har fått testa på att för första gången någon...

Av johannajo - 6 mars 2012 18:55

Nu har jag nog inte varit här och skrivit på hur länge som helst. Vet inte vart tiden tar vägen alltså. Julen kom och gick likaså nya året. Nu är våren på ingång och det är skönt faktiskt. Denna vår blir det pyssel i vår vackra trädgård som för tillf...

Av johannajo - 15 januari 2012 11:55

Då var ännu ett år över och början på ett nytt. Mycket har hänt under detta år som varit. I somras flyttade vi till Alvesta och barnen började i en ny skola. Det gick bra och vänner har de hittat och det var det som var skönast. Att de trivs och hitt...

Av johannajo - 2 november 2011 21:16

Ibland har man tid att vara ute på nätet och verkligen surfa runt. Idag hittade jag bilder som fick mig att minnas "Vår" VIVALDI. Att ha minnen kan ibland vara underbart men även då väldigt sorgset. Detta är till minne av Kalles första Gordon sette...

Presentation


HEJSAN!
MITT NAMN ÄR JOHANNA,BOR I ALVESTA MED MAN, TVÅ SÖNER OCH VÅRA TVÅ GORDON SETTRAR. HÄR KAN DU LÄSA OM ALLT MELLAN HIMMEL OCH JORD SOM HÄNDER OSS!!

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards