Direktlänk till inlägg 30 juni 2010

Börja jobba snart igen....

Av johannajo - 30 juni 2010 16:39

Igår åkte jag och Jonathan hem till mamma och vi såg över där. Vi var och shoppade lite och då köpte jag två namnbrickor till hundarna, tyg, kärra, pläd, två nya stolar för utställning och nu är det bara en tygbur som saknas. Sedan har vi allt som behövs för den nya valpen. Idag var vi en stund hos mamma sedan åkte vi till Lessebo igen och åt mat och Atlas och Adina fick busa av sig igen. De har verkligen roligt tillsammans. Snabb är Adina också när hon vill komma undan Atlas när han är för närgången med att lukta. Ser väldigt roligt ut.

Igår trimmade jag Adina också för hon behövde klippa öron och tassar. Mamma ville ha det gjort innan hon skulle åka till Finland. De ska åka till Finland den 16 juli och mina bröder åker nästa vecka den 6 juli. Vi åker också till Finland men det blir en snabbsväng. Kanske någon natt hos Mervi och Jukka i Helsingfors. Då blir det inte så lång resa för oss som att åka fram och tillbaka.  Börjar dra ihop sig för den nye valpens ankomst. :-))))

Ska bli roligt! Även barnen är glada över detta.

Är ledig imorgon också sedan jobbar jag fredag-söndag. Sedan vecka 28 har jag semester hela veckan. Ska bli så skönt. Man blir ganska seg när det är så varmt ute med så det är skönt att vara ledig.

Nu måste jag komma på vad man ska ge Pirjo som present när man kommer dit......

Brodera något hinner jag inte..........

Beställa något hinner jag nog...........

Göra något själv.......nej.......inte kul..

Får tänka över det hela.

Ringde till Jordbruksverket och papprena är klara och skickade så går posten som vanligt så kommer de imorgon.... :-)))))))))   så lycklig......

Tjoho!!!!



  

Här kommer vi snart.......

  

Helsingfors Here We come Soon!!!!!!!


 
 
Helena

Helena

30 juni 2010 21:13

Kan förstå att du är lycklig!! Vill gärna se bilder så fort som möjligt, det vet du!;-)

http://www.jaquilines.se

 
Ingen bild

Johanna

1 juli 2010 21:52

Ska skicka och lägga ut så mycket bilder som går på den nye familjemedlemmen Mozart. Nu tänkte vi att det finns ingen Gordon med det vackra namnet så då bestämde vi oss för att det passar vår lille kille. En Vivaldi hade vi ju...så nu blir det en annan pianist.... ;-))) Kul att ni tyckte det var okej med namnet...Många kramar Johanna och Kalle

 
Ingen bild

Christina

1 juli 2010 22:18

Blev nästan lite rörd när jag såg att er nya valp får namnet Mozart.Ska nog alltid finnas en Mozart i närheten av Vidjoels-gänget!Detta blir ju nr.3 då.Lycka till,förstår att du och familjen längtar!!!

 
Ingen bild

Johanna

4 juli 2010 22:33

Tack så mycket. Vi ska vårda detta namn ömt nu när det blir tredje gången. Hoppas bara Mozart tycker detsamma så man inte behöver ropa det i frustration hela tiden. ;-))))Vi längtar verkligen och har ju väntat och letat....och gått upp och ner i tankarna men detta kan man ju inte missa. Ska bli roligt och spännande. Massor med kramar Johanna och Kalle

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av johannajo - 15 september 2012 18:50

Tänka sig att man inte har skrivit något sedan mars månad. Snacka om att man har haft mycket annat att göra tydligen. Men man får väl försöka lite bättre nu då när det är parning på gång mellan Atlas och Svea. Ska ske i december detta år: 2012. Väldi...

Av johannajo - 10 mars 2012 18:40

Ja då var helgen här och lite tomt är det allt när båda barnen har åkt till:   För att åka lite....   slalom i de lite högre backarna än vad de gjort här hemma. Då har vi varit i Hanaslöv och de har fått testa på att för första gången någon...

Av johannajo - 6 mars 2012 18:55

Nu har jag nog inte varit här och skrivit på hur länge som helst. Vet inte vart tiden tar vägen alltså. Julen kom och gick likaså nya året. Nu är våren på ingång och det är skönt faktiskt. Denna vår blir det pyssel i vår vackra trädgård som för tillf...

Av johannajo - 15 januari 2012 11:55

Då var ännu ett år över och början på ett nytt. Mycket har hänt under detta år som varit. I somras flyttade vi till Alvesta och barnen började i en ny skola. Det gick bra och vänner har de hittat och det var det som var skönast. Att de trivs och hitt...

Av johannajo - 2 november 2011 21:16

Ibland har man tid att vara ute på nätet och verkligen surfa runt. Idag hittade jag bilder som fick mig att minnas "Vår" VIVALDI. Att ha minnen kan ibland vara underbart men även då väldigt sorgset. Detta är till minne av Kalles första Gordon sette...

Presentation


HEJSAN!
MITT NAMN ÄR JOHANNA,BOR I ALVESTA MED MAN, TVÅ SÖNER OCH VÅRA TVÅ GORDON SETTRAR. HÄR KAN DU LÄSA OM ALLT MELLAN HIMMEL OCH JORD SOM HÄNDER OSS!!

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards